söndag 12 juli 2009

Hylla ett klar!

Hej alla nära å kära!


Det var mer pyssel än vad jag kunde
tro på denna lilla hylla.
Ett antal lager färg och sandpapper
drag, så är den på plats.




( tack mamma för att du släpade
den på tåget )




Den fick sitta på väggen i trappen
upp till vår övervåning.
Där väggarna pryds av råspont!
Så snyggt!




Jag tänkte jag kunde berätta vad jag
hade för mig mellan målningarna igår.
Läste i en tidning om hur man rår
om sitt hår på bästa sätt.......
( håll i er alla frissor )
Mosa en avokado, häll över lite
olivolja och en nypa bakpulver!
= )
Det är sant!
Det ska ge stjärnglans!



Detta gick jag runt med i några
timmar.
Barnen hade urkul.
Jag insåg att jag inte kunde ställa mig
i duschen med detta, så A fick ta en
vattenkanna och få bort det från håret
ute på gräsmattan.
( han höll på att spy )
Ni vet, avokado har en tendens att bli
lite brun efter en liten stund.
Det blev den nu också.
Men till slut gick det att hoppa in
i duschen och ja, jag tror det gjorde
susen för håret.
Om ni ser nåt hår som kommer
och glänser, då är det mitt!
Imorgon hoppas jag att det blir
massa loppisfynd att visa.
Det blir loppis för hela slanten
denna söndag.
Ha en trevlig dag, Linda

4 kommentarer:

  1. Hej,Linda
    Vad fin hyllan blev, passar så bra mot den väggen.
    Tänkte bara skicka en liten hälsning och tala om att din blogg är jättefin och kul att läsa...
    Ha det bra
    kramar från Suzanne (Fotvårdaren)

    SvaraRadera
  2. Hallå Suzanne.
    Vad kul att du gillar min blogg.
    Ja,jag är jättenöjd med hyllan.Det blev alldeles perfekt på denna vägg.
    Du,jag har ju sökt en ängel till dig.Men den är slut.Har hittat återförsäljaren,men tyvärr!
    Jag önskar dig en skön sommar,hoppas på lite sol snart igen.
    Många kramar Linda

    SvaraRadera
  3. SNYYYYYYGGGT med råspont, jag ville ha pärlspont i vår tvättstuga men gillades inte av sambon så det sket sig hmmmmm kram Malin

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det?
    Det blev säkert snyggt i tvättstugan iallafall!
    Trevlig semester.
    kram Linda

    SvaraRadera