måndag 6 juli 2009

Det växer....

Hej alla vänner där ute!


Som sagt. Det växer så det bara smäller
om det i växthuset. All den härliga sol, som
vi fått en hel del av den senaste tiden iallafall,
har verkligen gjort underverk där inne. :-)

Det måste jag säga.
Se själva!







Denna underbara tomat.
Hundred & Thousands
(ny för i år) är helt enormt
starkväxande.
Namnet kommer verkligen till sin rätt.
Jag kommer väl att bada i tomater om det
fortsätter så här.
Mmmmm, ni hör hur det låter!
Eller så blir det tomatsallad HELA sommaren.
Inte fel det heller.




Gurkorna lyckas att förvåna mig
varje sommar!
Det är nästan så jag glömmer för varje år.
Sättet som de fullkomligt väller fram
på i växthuset. Det är häpnadsväckande!
Bladen är STORA som dasslock!
Rankorna riktigt tvinnar sig fast i
armeringen.
Konstigt hur de fungerar egentligen!
Blommornaintensivt gula
och alla pytte pyttesmå gurkor,
som så småning om
bara över en natt kommer att vara färdiga
att äta.
Vilken känsla!
Linda























2 kommentarer:

  1. Härligt att kunna plocka sina egna tomater och gurkor, mummms! Du har verkligen gröna fingrar Linda =)KRAM Lina

    SvaraRadera
  2. Jag "gröna" fingrar å då blir det bra!
    Må så gott Lina.
    Kram Linda

    SvaraRadera