lördag 4 juli 2009

Nytt å somrigt!



Jag är en sådan person som blir lite lätt
pirrig i kroppen när jag inte har nåt för mig.

Har gått och vänt ut å in på mig själv de
senaste dagarna.
Vad ska jag göra, vad vill jag göra??
Varför inte tapetsera om i butiken....

(vill göra det i vår äldsta dotters rum oxå,
men har inte lagt fram det ännu.....,det är
nämligen ganska nytt där...)



Sagt å gjort så stod jag på
fredagskvällen och tapetserade i butiken.
Ute smällde det och blixtrade som aldrig
förr, men jag hade det mysigt där nere.

(tankarna om den nya väggen på E rum
rullade på, ja det skulle vara fint med
de stora rosa stjärnorna)

Hörrni alla stjärndiggare!

Kolla in Boråstapeters nya kollektion!
Eller låt bli om ni inte har ork att göra om,
men ni kommer bli KÄRA.....
Det lovar jag. ;0))





Hur som helst är jag helnöjd!
Två enkla våder som gav butiken ett
nytt liv!
Så enkelt! Så BRA!!
Ja, då var det iallafall något som hände igår.
Vad skulle då komma att hända under
denna lördag?
Jo, under tiden jag jobbade idag, hann A åka
till Örebro och köpa en BÅT!?
Jag menar en båt. Egentligen ska jag inte uttrycka
mig så, jag vill också ha en.
För att inte tala om barnen, de är överlyckliga!
Men jag vet för sjutton inte ens hur jag
ska komma i den!
Bilden av hur vi sitter och metar med barnen
på sjön, vilar fint på näthinnan.
Eller en heldag på en alldeles egen liten badplats.
Det kallar jag svensk sommar.
Ha en fortsatt bra lördag.
Linda













4 kommentarer:

  1. Va fint det blev med tapeten! är den plan horisontellt? =) (en glad gubbe är det, tant linda) kramelikram

    SvaraRadera
  2. Åhh HERREGUD nu har jag skrattat mig "harmynt" tror jag.....;0)

    SvaraRadera
  3. Är det den tapeten vi köp? Liknar min blivande fondvägg. Kul att se hur den ser ut på väggen. Min fondvägg blir nog inte gjord förrän i höst.

    Alltid lika roligt att läsa din blogg!!
    Britt-Inger

    SvaraRadera
  4. Japp,det är den!
    Den är ju helt underbar.
    Ha det gott i regnet.
    Många kramar Linda

    SvaraRadera