fredag 26 juni 2009

Vimpel à là shabby chic!

Hej alla vänner!



Om vi säger så här, jag och en
symaskin, det går bara INTE ihop!?
Jag fattar inte att det ska vara så
svårt......
mamma är fantastiskt duktig på att
sy, min mormor var duktig.
Varför ska det då vara så att jag inte
kan?



Jag trodde man liksom fick allt det
där automatiskt!
Tydligen inte=0((




Jag fick iallafall en idè om en vit
vimpel i växthuset, tänkte det skulle
bli fint.
Då hade jag en sån snäll granne så
hon tyckte jag kunde låna hennes
maskin.
TOPPEN, då slapp jag åka till mamma
å bubba hem hennes!



Jag fick en gratis kurs om alla knappar
och vred....???
mmmmmm, tänkte jag hela tiden
det ska nog gå bra!



Japp, jag går hem med den, (tung som
bara den) och ska öppna den.
Eller snarare ta bort nåt typ av
sidoskydd som satt runt.
Jag fattade inte ens vad som var
fram å bak!
Jag svor en del och fick till slut
hjälp av en annan granne.

Den hjälpen behövdes!
Jag börjar att sy, riktigt bra gick det....


Tills det att jag sytt en och en halv
trekant till vimpeln.
Då tog undertråden slut!
Höjden på oflyt!(trodde jag)



Om det var svårt att få bort första
luckan, så var det helt obegripligt
att komma på var och hur undertråden
skulle kunna ge sig till känna.
Jag letade och ringde till ägaren:
Ahaaaa!


Det var här det riktiga problemet
började......
timme efter timme gick, hjälpen flödade från
alla håll!
Till slut efter 4 timmar kommer då
Sandra!=0)))
Hon har koll och fixar allt!
Tack underbara DU!
Jag börjar att sy igen och efter två
trekanter tar undertråden SLUT igen!
Efter att jag dragit i den ett antal gånger!
Då sa jag Hej då till "Carina" och sålde
henne till grannen för 29kronor.
Ha en trevlig Fredag kväll.
Linda






2 kommentarer:

  1. Ett litet tips,man behöver ingen syyymaskin.Tag en sax som klipper taggigt i kanten o lägg tyget med vikt kant mot basen o klipp.lägg basen över snöret vips så var det klart.Inte lika vackert som sydda på maskin,men mindre vackra ord o lite roligare kanske.
    kramar

    SvaraRadera
  2. Den enkla varianten ska jag testa nästa gång.
    Tack för tipset,jag behöver dem!
    kram kram

    SvaraRadera