torsdag 4 juni 2009

sommartider




De finns överallt.

Diken kantas av dem och för att inte tala om alla underbara åkrar som fullkomligt flödar av LUPINER i färgkartans alla möjliga kulörer.

Ingen kan säga nåt annat än att ögat njuter av den vackra
synen.





Egentligen skulle man nog kunna säga att den är ett
ogräs med tanke på hur den växer.

Men isåfall ett ovanligt vackert ogräs.





På trappen igår stod dessa dillpioner.
Ingen tvekan om varifrån de kom.

Tusen Tack min underbara vän!
De bor i växthuset, där lyser de upp
tillvaron på bästa sätt.

Alldeles perfekt när det dessutom skulle
serveras middag där igår..






...äntligen hade jag lyckats att samla ihop tre vänner
på lite mat å babbel!

Inte alltid så lätt att få till det, så det ska passa alla.

Men med tända ljus och lite gott att äta och
framförallt trevligt sällskap blev det riktigt lyckat.






Ljusen behövdes verkligen för det blev ganska kallt under

kvällens lopp...






Tack tjejer för en trevlig kväll och jag måste
säga att klänningen är som en
SOMMARDRÖM. Tack!

6 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt du ser ut att ha det i ert växthus, såå fint med det avskavda, zink och härliga pelargoner! Ha det gott =)Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Pingviner (lupiner)? =) så säger alltid Kerstin, vem kan hon ha fått de i från?? // Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja,det är faktist det!Jag måste få säga det!
    Du glöm det där med att jag var stolt när jag sytt mina gardiner.....
    ..jag skulle sätta upp dem, å då du..........!?Linda

    SvaraRadera
  4. Hmmmm...jag förstod att det skulle komma på tapeten...?!
    Näää,jag har absolut ingen aning faktist!?
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  5. Tack själv vännen, supermysigt!.. ´precis som det alltid är hemma hos dig. Snällt av dig att rycka in o hjälpa till igår!!

    SvaraRadera
  6. Ja,vi hade super trevligt.Har kommit på en ny idè på slutet av sommaren.Då blir det vin kväll på samma ställe bland alla tomater.
    Kram kram

    SvaraRadera