tisdag 2 juni 2009

Prinsessan på ärten!

Igår när jag kom hem på min lunch, var det än en gång
paket på trappen.

Som vanligt stressad, hade nämligen tillbringat större
delen av lunchen i grustaget!?
(Tack Helena för visningen)


Har jag fått en idè, då är det bråttom!

Men jag visste vad det var så jag kunde inte
motstå. Det var kärlek vid första ögonkastet.
Alltså kolla............







Är hon inte underbar?

Vilken dröm!

När mina barn såg dem imorse tror jag hakan fastnade....


ååhhhhhh mamma en sån vill jag ha mamma, mamma en sån,
jag vill, mamma, mamma..............
...jag ska önska mig en av tomten, sa hon till slut.



Jag förstår dem, jag själv som är vuxen är
fullkomligt fast, så vad ska då inte barnen vara!







Ja, med korkskruvar i håret, sovandes på en ärta, i en säng fylld av
travade madrasser. Kan det inte bli annat än
Prinsessan på ärten.

Eller vad säger ni!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten sessa! Gillar oxå tyget som du visar. Vill så gärna komma och titta på allt fint du fått in....tiden räcker inte till, har tenta igen på fredag! Ha det gott =)Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Visst är hon?
    Ja,tyget är så mycket SOMMAR!
    Har faktist sytt själv av det idag,uppmärksammade du att jag hade sytt?
    Jag är så stolt å min mamma oxå!
    Lycka till på tentan.
    kram

    SvaraRadera