lördag 27 juni 2009

Klematis-Du sköna!



Jag är så GLAD för
mina underbara
KLEMATIS!

Morgon och kväll har jag
vandrat runt i vår
trädgård.

(Det är som att få barn,
nästan iallafall!?)



Låter säkert lite märkligt
men att missa denna
skönhet när den slår ut
det vill jag för allt i
världen inte missa.
Den vackra knopp som
utvecklas till något större
för varje timme och minut.

Det är magi!



(som vackrast)

Precis när den slår ut i
blom är just denna så
djupt vinröd, inte långt från
svart. Jag kan se på
blomman i timmar.





Den intensiva kulören
försvinner desto mer
blomman utvecklas.

Helt fantastiskt måste
jag få säga.




Fullt utvecklad, med kronbladen
lätt vikta bakåt.

Hur vacker som helst,
eller hur?

Önskar er en fortsatt
bra lördagkväll i solen.

Linda

2 kommentarer:

  1. Hej, Verkligen vackra! Roligt å se hela utveklingsförloppet =)
    Tänkte bara säga att det är så roligt att följa din blogg. Man blir glad på nåt sätt. /Sara

    SvaraRadera
  2. Men Tack underbara Du,om du visste vad glad jag blir!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Linda

    SvaraRadera