tisdag 26 maj 2009

Sommarblommor



Härliga pion!

Det finns ingen blomma som slår den,doften är helt enorm!






Plättar i luften,tacksam att sitta i en kruka ute!






Slå er ner i trädgården och bara andas.
Låt vinden få hjälpa till
att ge er den underbara doften av alla söta syrèner som står
i full blom nu.







Ni som varit in tidigare vet att jag är svag för Klematis.

Här klättrar den för fullt upp för krattan och strävar efter
kärleken på taggtrådshjärtat.







Idag kom det mycket sommarblommor till
butiken!






Cosmos "rosenskära", sommarens tåligaste
tror jag minsann!


En stor favorit hos mig!




En klassiker!

Vit tobak, som lyser upp överallt!






Sen den här lilla godingen.

Mårbacka tulpan pelargon. En Pelargon som
kom till av misstag.......







....men SÖT som sockervadd är den!

Eller hur?



6 kommentarer:

  1. Cosmos i en zink balja... kan det bli bättre!
    Jag lyckades ju inte motstå dessa skönheter, de kommmer att blomma så fint hela sommaren.

    Tack Linda! du vet precis vad man gillar, kommer det hem något "silvrigt" så hör av dig.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Ja min vän,jag tycker det låter alldeles strålande fint!

    Det silvriga är på ingång,jag säger till!
    Trevlig läsning inatt!
    Många kramar till Dig min underbara vän!

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!
    Blev tipsad av Britt-Inger om din sida. Jättefin o inspirerande!
    Blev så glad över första bilden, pionen, helt underbar blomma.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Med vänlig hälsning Anette Wallén

    SvaraRadera
  4. Men hej!
    Gud vad kul att tittar in!
    Ja det är verkligen sommar med pioner.Allt väl här hoppas detsamma med dig!
    Många kramar Linda

    SvaraRadera
  5. Hej svejs, har lite långtråkigt här hemma med "sjuklingen" surfar runt lite och tittar självklart in här......:-) Kram

    SvaraRadera
  6. Vad du är snäll.Jag blir oxå lite lätt rastlös när jag är hemma med sjuka barn!
    Det är precis då jag kommer på alla saker jag vill göra!
    Kram på dig

    SvaraRadera