torsdag 28 maj 2009

Näää nu räcker det...

........med allt regn som fullkomligt
står som spön i backen!


Värme och sommarsol skulle sitta


som en SMÄCK!

Eller hur?


Idag tänkte jag bjuda på lite bilder från vår trädgård.

Jag har ett projekt nu som ni vet, rabatten med den STORA
armeringsmattan.



Just det, den som fick åka på taket!!











Min kära Magnolia har kommit på plats

i rabatten. Nu är det bara att hålla tummarna!!







Min lilla "vägg" som jag är så glad för.




Här är en till favoritplats, bra viloställe
under den jättestora lönnen.








Tänk att nåt så enkelt som armering är

SNYGGT.
Alldeles lysande för ärtorna att klättra på.






Här hämtar de små med vingar och två ben
sina nybakta bullar!?

Vilken lycka!!




Tomaten "hundred & thousands" står i blom.

Jag hoppas att namnet kommer att göra rättvisa
i sommar!





Salladen växer som på beställning i växthuset. Det är så
härligt att bara gå och nypa ett blad till mackan.





Jag tror att jag tillverkar hjärtan av det
mesta numera!
Inget fel i det. Det är ju så trevligt med bara
betydelsen. KÄRLEK!!

Eller vad säger Ni?
Linda

2 kommentarer:

  1. Din sallad är lite större än min men jag har inget växthus än... Har ett tips när du fryser i butiken. Gör som du gjorde i vintras stäng dörren och tänd massa värme ljus i butiken. Du slipper förhoppningsvis att frysa och kunderna tycker förhoppningsvis att det blir ännu mysigare i din redan mysiga butik eller vad tror du? Kram Britt-Inger PS Blev jättebra med pionerna. DS

    SvaraRadera
  2. Jag får ta en funderare på det!
    Trevlig Helg till dig.kram kram

    SvaraRadera