onsdag 20 maj 2009

Mums mums







Den första skörden av rabarber den här sommaren. Tyvärr
då inte av vår egen, tur att det finns snälla grannar!





Barnen och jag har gjort en supergod rabarberpaj idag.
Den MÅSTE bara provas!









Här kommer receptet lite snabbt!


Botten:
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl kokos
150g smör
2msk florsocker


Fyllning:
1/2 kg rabarber
1dl socker
1msk potatismjöl
(jordgubbar oxå om man vill)


Maräng:
4 äggvitor
1 1/2 dl socker


Förgrädda pajskalet i 5min. Fyllningen som blandats ihop
läggs i skalet. Grädda igen, ca 20min. 200grader

Häll över den hårt vispade marängen,
grädda igen tills marängen fått fin färg.



KLART!!


Ha en skön ledig dag imorgon!

4 kommentarer:

  1. Mummms vad god pajen såg ut!! Den måste man ju nästan prova att göra trots att jag försöker dra ner på sötsaker...men en liten bit kanske =))Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen SUPER!Äsch strunt i det,lägger sig varmt om hjärtat.........
    Linda

    SvaraRadera
  3. Oj oj...
    Den måste jag prova, ska det vara något mer till, typ glass eller grädde?

    Ni får gärna rabarber av mig när vi kommer på plats i "villa Smedsbo" :) finns hur mycket som helst!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Det Tackar vi för!
    Japp,fina fisken med lite lätt vispad grädde!
    Många kramar

    SvaraRadera