torsdag 7 maj 2009

Knoppar i pastell





.....som VÄNTAR på sol och värme. Det gör även jag ska jag säga!
En VÄN till mig tittade nyss in i butiken, ganska ofta undrar hon
varför dörren står öppen, det blir ju sååååååå kallt!


Idag var jag faktist tvungen att säga att det inte
var så himla skönt att den står öppen.
Men det ser så mycket trevligare ut då.


Om jag inte varit blå om läpparna av kylan,
så kanske men bara kanske
hade jag kunna sagt att det inte alls var kallt!!





därför känner jag nu att lite värme eller ganska
mycket egentligen, inte skulle vara helt fel!

Igår var en dag för mig å barnen. Vi skulle alla
våra frön i grönsakslandet och lite i växthuset.
Det är alltid lika KUL!
Men om det var roligt innan så blev det då än roligare
när vi skulle stoppa ner dillfrön i jorden...........
Ebba ropar till Ellie,
skynda dig å kom vi måste stoppa ner SILLEN.....
..........ja, vad säger man!?

Ha en fortsatt bra dag och Tack för att du tittat in......

6 kommentarer:

  1. Haha...tycker ni ska börja odla sill - meddela senare hur man gör! ;-) Och du var BLÅ om läpparna för det var JÄTTEKALLT! Men om man vägrar acceptera kylan kanske det snabbare blir varmt igen! Kram kram Karolin

    SvaraRadera
  2. Ja, men absolut!Du ska få receptet......
    Hmmmm,ja det ligger kanske något i det du säger.Tack för att du finns!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Varmare idag,ja Ellie får väl så småningom se om det blev fisk av det hon stoppade i jorden.Äppelblommen är väl
    otroligt vackra.Snart får vi plocka"konvaljer",tog en promenad i det ljuvliga vårvädret vid kanotleden.Vissa blomstänglar visade redan sin vita lilla klocka.
    kram moster,tar gärna en fika
    nästa gång

    SvaraRadera
  4. Ja,vi cyklade där förra helgen.Då på några ställen var de i blom.Var tvungen att plocka dem!
    Vi gjorde även det dumma att prova den nya "uppgången" bakom pickabo.Det skulle vi inte gjort..........vi fick bära cyklarna uppför branta stigar och trappor!!
    Absolut,blir det fika nästa gång!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Hej Hej!
    Vilka fina bilder. Vad roligt att du har en så fin blogg eller hemsida eller vad det nu är...
    Jag är helimpad. Puss på dig stumpan.
    Kram Sandra (jag känner mig som värsta "datahäckern" nu, när jag hittade din sida)

    SvaraRadera
  6. Hallå där!
    Eller hur?Jo,alldeles riktigt, blogg kallas det min söta vän!
    Jättekul att du tittade in,vi ses snart för du ska få komma på lite middag i växthuset.
    Doften av mitt goa hönsgödsel ska få lägga sig lite bara........
    Sköt om dig,kramar Linda

    SvaraRadera