söndag 17 maj 2009

Hemma igen





Japp, då är vi hemma igen. Jag och A har tillbringat
helgen i vår huvudstad. Vi har haft det så KUL!


(förutom när jag stog i provhytten och han undrar
om jag behöver ett spännband.....??!)


Inte så konstigt, med all god mat som
vi ätit. Sen ska jag inte säga detta egentligen,
men vid frukosten så fanns det supergoda
brownies. Jag åt flera stycken, eller jag menar
jag smakade en liten bit.......







Det första vi gjorde var att åka till Zetas. Om ni inte varit
där, är det verkligen dags nu. En alldeles underbar trädgård.

Jag vill köpa PRECIS allt där, å då menar jag verkligen allt!!

Alla vackra blommor, träd, buskar, det går inte att se sig mätt
på dem. När A också blir imponerad då är det BRA!
De hade Magnolior i överflöd, vilket är en stor favorit
hos mig. Å massa massa mer............






Ranunkler som faktist är bland de vackraste
blommor som finns på stjälk!
Titta bara!





Idag innan vi åkte hem, var vi på loppis. Jag hittade
som vanligt nånting som skulle med hem.
Jag ÄLSKAR loppis!

Om vi säger så här, den stora trälådan som jag absolut
skulle ha med hem. Den blev A inte alltför glad åt,
men hem kom den!

Faktist ska han vara glad, för det var inte långt
ifrån att jag slog till på en kökssoffa. Men då
hade jag nog fått gått hem!!






Men som sagt, nu är vi hemma igen.
Hur är det man säger nu igen?

Borta bra men hemma bäst!

Eller vad tycker ni?

Vi hörs snart igen. Kram på er alla.

9 kommentarer:

  1. heja Linda.Håller med om att Zetas är lisa för själen att få gå o vandra o fantisera om vad som passar i den egna täppan.Ska själv snart få strosa där o kanske inhandla några plantor o tränga ner bland de växter som jag redan har.
    Arne var rädd om sina vita öron,där han gick på taket o plockade tuvmossa.
    Borta bra men hemma bäst.Ja,det stämmer nog.Kul att komma bort ibland.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. hej,Linda.Zetas är verkligen det bästa av allt.Kram,Lena

    SvaraRadera
  3. Ja,du kan du.Soffan skulle du väl ha kunnat sitta på i tåget.Ska som sagt själv åka till Zetas o få uppleva allt vackert där.Arne skall inte med,han tycker som sagt tidigare att jag är lite dryg som kan gå där hur länge som helst.
    Arne hade luva på för att skydda sina vita öron,när han gick på taket o plockade kuddmossa.
    Kram från oss båda

    SvaraRadera
  4. Va härligt det låter, den här helgen verkar det vara många par som haft en barnfri helg.
    Skönt för er, jag är inte alls avundsjuk ;)
    Här har det varit fullt upp med hostande & snorande barn, kanske inte riktigt lika avkopplande...men en del av livet.
    Jag kan bara hålla med ranunkel är en absolut favorit hos mig med. Du gör så mysiga blogginlägg med små frestande bilder mellan textraderna, va duktig du är!
    Ha det gott.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Ja Sofia.Vi har haft en superskön helg.Mycket skratt å mycket fint att se!
    Nu är vi tillbaka i vardagen igen å det är lika kul det oxå!
    Ta hand om dig!Kram.

    SvaraRadera
  6. Lena,vad gäller zetas vet du exakt vad jag pratar om.Verkligen balsam för själen.
    Många kramar

    SvaraRadera
  7. Precis vad jag sa till A oxå!Soffan hade varit perfekt att sitta på när vi var på tåget!
    Det var bara det att han vände på klacken när jag sa att jag pratat med killen som hade den snygga kökssoffan!(men det gick över rätt fort)

    SvaraRadera
  8. Hej Linda! Va skönt ni verkar haft det. Jaaa, magnolior är underbara. Funderar på när och var bara..

    Ha de.. Måste dyka in snart
    Kram JE

    SvaraRadera
  9. Ja,det är något speciellt med Magnolian.Så fantastiskt vacker.
    Då kanske vi ses snart.Må så gott,Linda

    SvaraRadera