fredag 1 maj 2009

En sån ska jag ha............

Jag har länge drömt om en Magnolia till min trädgård. Härom veckan var den till och med, med på en liten ritning över sommarens nya rum i trädgården........

......ja, så är det faktist!


Men idag hände det något fantastiskt, jag och familjen var ute på en liten promenad. När jag vid ett tillfälle vrider mitt något segtänkta huvud åt vänster, ser jag något jag aldrig sett tidigare, i detta land. (Förutom på Zetas förstås)


Det var den mest ljuvliga och vackraste Magnolia. Alldeles VIT och fantastiskt stora blommor.


Nu har halva dagen gått och den finns fortfarande kvar på min näthinna.


Nyss gick jag med raska steg till A.


Du vad tror du dom säger om jag ringer på och frågar om jag får titta på den och kanske till och med ta ett kort på den?!
Av någon anledning tittar han en stund på mig och säger, kanske inte den här tidpunkten en fredagkväll!


Okej,jag fattar.....................
Nu sitter jag vid bordet igen, ser på mina vackra penseér å tänker. Jättefina är ni, verkligen!






Drömmen om Magnolian fortsätter. En sak vet jag, en sån ska jag ha.............

3 kommentarer:

  1. ja,den var helt utsökt mot det röda huset.Står en likadan mitt emot järnvägsstationen i Krylbo.
    Blomman är fantastisk.
    "Arne"

    SvaraRadera
  2. Jag går förbi en fin med vita blommor och drömmer jag också..

    Jojo

    SvaraRadera
  3. Hej Jojo.Kul att du tittade in igen.Du får fortsätta den drömmen,du har säkert en bra plats intill huset som den kan stå vid.
    Snart ska du få komma till mitt växthus å få
    babbla lite!
    Kram kram

    SvaraRadera