måndag 4 maj 2009

Det blir grönare å grönare.........



......i växthuset. Igår blev det ett nytt fynd till mitt växthus, en gammal
kyrkbänk. Den är nästan 3meter, så det får plats några
" rumpor " på den.

Vitmålad å klar dessutom!


Gamla lådor är så fint! Den här var ett riktigt fynd för någon helg sedan.
Som ni redan vet så är jag ljuvligt förälskad i kransar av alla slag.


Jag kan liksom inte få nog av dem!




Salladen växer på för fullt och för att inte tala om klematisen
som kommer att blomma i ljuvligaste vitt!

I växthuset står dörren öppen för ALLA, även de som flyger.......






Samlingen med gamla slitna lerkrukor som travats på höjden
är FIN att se på!


En MAGNOLIA har även blivit inhandlad! I väntan på att den ska få komma i jorden, så får den bo här i växthuset ett tag.
Jag ska prata snällt med den varje dag, så jag någon gång kommer att få njuta av de vackraste blommor i rosa.


Under tiden NJUTER jag av det
som blommar nu...........
Ha det gott, kram Linda

4 kommentarer:

  1. Vad fint du har i trädgården! Det är även praktiskt och fint med bänkar, har en mindre variant som jag måste fixa i sommar...man får stickor i rumpan... =)Har som sagt varit väldigt sjuk men tavlorna är på gång...
    Ha en bra dag! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Tack Lina!
    Jag håller med, jättefint med bänkar! Jag kan ha hur många sittplatser som helst i trädgården. Du får fixa din, det är inte bra med stickor i rumpan!?!
    Ingen fara med tavlorna, du kommer när du kommer..........
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. Tjingeling, jösses växthus har du också hur hinner du med den då???! :-) Ha en bra dag och tack för bästa kommentaren på länge, den ska jag leva på ett tag:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hallå. Det finns alltid tid till växthuset, här mår jag riktigt bra och fylls på med massor av ny energi!
    Den kommentaren är DU värd! Jag har en "plan" för Dig. Du får den en annan gång!
    Många kramar Linda

    SvaraRadera