tisdag 28 april 2009

Sommar känsla



Solen skiner och fåglarna är på strålande humör. Visst är det väl alldeles underbart? Det bara sprätter i fingrarna som säger att de vill arbeta i trädgården. För det är något speciellt med att gå i trädgården och bara bli mer och mer jordig. Häromkvällen var jag ute så länge och gjorde ordning i växthuset, så till slut knackade A på fönstret och undrade när jag verkligen skulle komma in!

Snart alldeles snart, jag ska bara...............! Ja, sen förstår ni resten själva!



Jag glömmer liksom bort tiden när jag är ute och "jobbar". Men det spelar väl ingen roll heller egentligen när det är som balsam för själen.

Idag kom det massor av trevliga blommor till butiken. Sagoligt vackra förgätmigej som jag är kär i. Jag måste bara få säga det!

Underbara Mårbacka i sällskap med ännu en härlig pelargon, Rosenpelargon.

Framför mig ser jag mitt blivande sommartorp med öppet fönster och alldeles fullt av dessa fantastiska glädjespridare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar